8. PelangiPutih Films – Videographer

Dulu before feeling-feeling nak kawen, aku planning nak buat majlis kecik-kecik je. Akad nikah dan makan sikit-sikit je. Sekali bapak aku excited nak buat meriah-meriah sebab aku first dalam family yang kawen, plus aku bongsu, plus aku ni lah buah hati bapak aku (perasan).

 

Mula-mula aku bergaduh jugak dengan bapak aku sebab aku nak buat majlis kecik-kecik, bapak aku nak buat majlis besar-besar. Sebab aku ni anak yang sweet lagi baik hati serta tak sampai hati nak sakit kan hati bapak aku (padahal banyak kali je aku sakit kan hati bapak), aku merelakan jugak majlis besar sederhana. So, aku kene lah survey pape yang patut kan.

 

Sekali tengok-tengok orang lain punye wedding plan, ade videographer. Aku pun teringin la jugak. Survey punye survey, aku paling suke PelangiPutih Films. Video cantik, seni, lagu pun matching dengan video. Aku start tergode dengan video dieorang time dieorang buat video pergi Bali. Seni nak mampus.

 

Biasanye aku mende-mende seni ni, aku cukup tertarik sekali. Aku pun like la FB PelangiPutih Film dan PM pakej yang dieorang ade, dengan harapan pakej dieorang tak mahal. Tapi, mende bagus, cantik, seni, indah, syahdu, menusuk haruslah mahal. Ni pakej yang dieorang bagi dekat aku.

RM 3500,

1x Events
1x Cinematic Highlight Video (4-6 minutes)
1x Full Event Video (20-30 minutes)
1x Song With License of copyrights
3x SENIOR Cinematographers
2x Copy DVD of Highlight Video
2x Copy DVD of Full Event Video
1x New Hard-Disk with all edited & unedited videos
RAW Videos for both events (Unedited)
Full-Event Coverage (Normally 5-6 Hours each event)

**Final products deliver within 2 Weeks (Working days)

Additional Charges,

1x Fast Edit (24 Hours Editing) : RM550
1x Same Day Edit (12 Hours Editing) : RM750
Mileage (Outside KL / Klang Valley : RM0.90/KM
Outstation Fees : RM250
Concept & Shots based on PelangiPutih Films signature

Menitis air mate aku tengok harga tu. Banyak mende yang die bagi. Memang berbaloi lah dengan kemahalan nye. So, aku cakap lah aku bajet kecik je. Aku tanye dieorang ade ke tak bajet yang lebih murah? Dieorang pun bagi pakej yang murah sikit.

RM 2500,

1x Events
1x Cinematic Highlight Video (4-6 minutes)
1x Full Event Video (20-30 minutes)
1x Song With License of copyrights
2x Cinematographers
2x Copy DVD of Highlight Video
2x Copy DVD of Full Event Video
1x New Hard-Disk with all edited & unedited videos
RAW Videos for both events (Unedited)
Full-Event Coverage (Normally 5-6 Hours each event)

**Final products deliver within 2 Weeks (Working days)

Additional Charges,

1x Fast Edit (24 Hours Editing) : RM550
1x Same Day Edit (12 Hours Editing) : RM750
Mileage (Outside KL / Klang Valley : RM0.90/KM
Outstation Fees : RM250
Concept & Shots based on PelangiPutih Films signature

Tapi still, RM2.5k bila ditambah mileage dengan outstation fee, aku still tak mampu. Pada korang-korang yang mampu, aku suggest ambil la PelangiPutih Films jadi korang punye Official Videographer. Cantik serius. Kalau aku ade duit, dah lame aku confirm ambik dieorang.

 

Kalau korang nak tawu lebih lagi pasal PelangiPutih Films, go check them out.

Facebook: PelangiPutih Films

Vimeo : PelangiPutih Films

Youtube: PelangiPutih Films

Twitter: PelangiPutih Films

Sementara tu, check this video by PelangiPutih Films. Style nak mampus. Hahahhaha.

5 thoughts on “8. PelangiPutih Films – Videographer

  1. Hehe sara pn nan mampu dgn harga sebegitu tp x pe la.. Asalkan dpt video yg indah sbg kenangan cukop memadai..ndpt la yg harga berpatutan dan cantik juga videonya.. Hehehehhee…

  2. Pingback: 24. HoraHorey Filmmaker – Cinematography | Misi Kahwin

  3. Pingback: 30. PelangiPutih Film’s Promotion – Cinematography | Misi Kahwin

Hey babe, komen le.

