17. Guna Duit BR1M Beli Baju Nikah – Twilight Violet Boutique


BR1M, baju nikah, duit BR1M

Tu dia voucher BR1M yang aku baru pergi claim hari ni lepas balik kerja. Mmmmiahahahha. Semangat aku. So, nanti kene pergi sama ada Bank Simpanan Nasional (BSN), CIMB Bank, Public Bank atau pun Maybank untuk cashkan voucher ni. Off course la aku akan pergi CIMB sebab CIMB Bank ade kat bawah belakang ofis aku je. Time lunch hour besok boleh lah claim then masuk dalam akaun terus. Tak mau aku pegang duit banyak-banyak. Nanti terjoli.

Anyway aku nak cerita yang aku baru je beli baju nikah aku secara online. =___= Wow tak. Bahahaha. Orang lain semue rilek beli kain dan tempah, aku pulak beli online je. Kain yang aku beli dulu tu aku nak buat baju untuk majlis kenduri belah aku dan belah tunang aku. Tapi aku nak cerita la pasal vendor yang aku beli baju nikah ni.

twilight violet vendor, baju peplum, baju nikah

Twilight Violet Boutique

Ni name kedai online yang aku beli baju tu. Tengok Facebook dieorang, fan gile ramai around 60 100 fans. Gile tak. Hehehe. Then aku tengok lah feed back customer die. Dah ade ramai jugak yang beli dengan dieorang ni dan dah dapat pun baju nye. Tapi, dieorang ni macam tak mesra alam sangat kot.

Aku PM tanye baju yang aku berkenan tu available lagi ke tak on Sunday. Die reply ok around setengah jam ke sejam macam tu. So, malam semalam aku bayar lah harga baju tu, isi borang and everything, lepas tu PM Facebook die. Kan kite boleh tahu orang bace ke tak PM kite. Sampai hari ni, die tak bace-bace. So, aku naik risau la. Nak nak pulak gile aku dah kene tipu time beli kain dulu. So, aku SMS number phone die. Die reply, that’s good. Aku quote SMS die:

Salam sis… harap sisi isi form order .. kalau dh isi.  Abaikan msg ni. Tq

Lepas tu aku reply balik, cakap dah isi form semue. Then die senyap. Ai, ai, ai, at least reply la. Paranoid aku jadinye dengan vendor-vendor yang suke senyap lepas dapat duit. Hahahah. Heeee, geram pun ada jugak tapi aku cube berfikiran positif. Die busy kot. Banyak order lagi nak handle ni. So, I’ll just wait seminggu ni, dapat ke tak tracking number dan baju nye. Kalau tak dapat, report ke KPDNKK je la jawabnye. Mak aih, paranoid nye aku niiii. Bahahahha.

Now now aku nak tunjuk baju yang mane aku nak buat untuk akad nikah nanti.

baju nikah, peplum putih, baju akad nikah peplum, peplum putih

Putih bersih suci la konon. Peplum putih kata kau. Ha, amik. Dulu aku tak suke baju kurung peplum sebab baju die pendek nampak buntot. Kalau orang yang tak dek buntot tu tahan lagi la aku nengok nye pakai. Kalau dah tang badan macam tong drum, pakai peplum, kain ketat mak aih, baju pendek. Tak payah tunggu orang laki meleleh air liur, aku dulu meleleh darah dari mate. Aku tak pasti mane kecantikan pakai kain ketat tunjuk buntot gebu gebas dekat laki.

Yang buat aku berkenan dengan baju kurung peplum putih ni mesti lah sebab die 1) Warna putih. Baju nikah bese orang buat warna putih konon-konon nak nampak suci permulaan nye. Eceh. 2) Baju peplum ni labuh tutup punggung. Kan sweet bertutup semue. Tak dek show off buntot dekat laki lain. Kalau nak tunjuk sangat buntot tu dekat laki, malam akad nikah tu, masuk bilik, selak kain, tunjuk buntot kau dekat laki kau yang sah. Awwww, sweet~

Anyway, mesti korang cakap kosong sangat kan baju ni. Worry not, nanti aku nak tambah beading dekat lengan dengan mane-mane yang patut. Nampak menyerlah sikit dalam gambar nanti. Hihiihi. Ok lah, kalau korang berkenan nak tengok baju-baju macam kat atas ni, korang pergi je dekat Facebook Twilight Violet Boutique ni. Banyak lagi baju-baju kurung yang cantik yang aku rase nak beli tapi rilek dulu lah. Beli ape yang penting je dulu. Jom check it out~

Facebook: Twilight Violet Boutique

Nak tahu ape kaitan BR1M dengan baju nikah aku? Baju nikah aku ni berharga RM230 free delivery. Aku dapat BR1M RM250.😀 Walaupun aku dah beli dulu baju ni gune duit sendiri, aku nak assume aku beli baju ni gune duit BR1M tu. Hehehehe. Kalau korang jumpe any online shop yang jual baju kurung cantik dan murah, feel free to comment the links kat ruangan komen. At least boleh tolong B2B lain yang belum beli baju lagi.

*Semoga cepat-cepat dapat baju dan tak kene tipu. Amiiiinnn~

7 thoughts on “17. Guna Duit BR1M Beli Baju Nikah – Twilight Violet Boutique

  1. dulu kta pun xminat baju peplum ni..sebab pendek & nampak sangat nak tyang montot..tapi bila tgk sekarang dah bnyk yng labuh2, ok la..boleh diterima..haritu pun dah beli kurung peplum wrna merah tu..labuh..ok la..

    *cantik baju tuk nikah tu.. kta pun nak cari baju camtu jgk tuk nikah..tunggu dah lapang2 nti..hehe

  2. Pingback: 19. Pos Laju Malaysia “Boleh” | Misi Kahwin

  3. Pingback: 82. Baju Nikah DIY | Misi Kahwin

Hey babe, komen le.

