18. Kain Sampin Nikah Murah – Busana Pengantin

Semalam aku semangat cerita pasal beli baju nikah perempuan guna duit BR1M kan. Hari ni aku nak cerita aku dan tunang beli kain sampin murah untuk akad nikah nanti. Aku dan tunang planning pakai baju putih untuk akad nikah. Oh, akad nikah aku belah malam. Jumaat malam Sabtu. Malam tu boleh la terus………………………. Weh, korang fikir ape? Aku nak cakap terus ambil gambar ye. Bahahahha. Kotor betul otak korang ni. Hihihihi.

Ok, ok. Meh aku belanje korang gambar sampin putih untuk akad nikah aku nanti. Warna putih silver sebab style orang akad nikah sekarang kan suke pakai sampin putih corak-corak gitu.

sampin nikah. sampin putih, akad nikah, sampin nikah murah

Tu dia. Asalnye nak beli sampin lain. Jenis sampin songket Pakistan. Warna putih silver jugak. Murah pun murah. RM36 sekali dengan postage. Tapi time tu konon-konon aku nak pergi terus dekat kedai die dekat Cheras sebab nak pilih set sampin warna hitam dan turquoise sekali so aku cakap kat akak tu, nanti pergi sane baru bayar. Die kate ok. Tibe-tibe pulak pagi yang aku nak pergi kedai die tu, akak tu message kate kedai tutup, tak boleh datang. Sebab nye? Sebab die nak beranak dah. Wah, dapat anak gitu. So, aku pun ok la.

Silap aku satu je kat situ, aku just booking angin. Tak de booking pakai duit. So, next week nye tunang aku tanye Kak Siti, owner kedai ni pasal sampin tu. Die kate dah sold out. Aduh, keciwa kiteorang. Dah la cantik, murah pulak tu. Melepas.

So, bile aku nampak kedai ni upload sampin baru warna putih silver, aku cepat-cepat kejut tunang aku bangun tidur. Time tu hari Sabtu, pagi-pagi buta aku kejut die. Dah la die habis keje semalam nye pukul 12 malam. Kesian die. Tengok-tengok tunang aku minat jugak dengan sampin tu. Terus aku book dengan bayar duit. Hahhaha. Takut melepas lagi. Kali ni kain sampin yang jenis elok sikit. Harga pun naik sikit. RM70. InsyaAllah hari Ahad ni aku dengan tunang nak gi Cheras ambil kain sampin dan survey set sampin dan tengkolok untuk majlis kenduri nanti. Oh, harga set sampin die sekali dengan tengkolok cuma RM70.😀

Nak tahu kedai ni jual ape lagi? Meh aku belanje gambar sikit lagi.

  pelamin kahwin, busanan pengantin

Pelamin untuk tempahan

veil kahwin, kahwin, baju kahwin

Veil panjang pendek semue ade

baju melayu, baju melayu kahwin

Baju melayu lelaki

kebaya kahwin, baju kahwin

Kebaya panjang. Ini. Buat. Air. Liur. Aku. Meleleh. Nasib baik jarang dan mahal.

Kalau tak dah lame aku beli. Hohoho.

kasut kahwin, wedding shoes, kahwin

Kasut kahwin.

Gambar-gambar yang aku share ni baru sikit. Banyak lagi yang die jual. Ada set baju pengantin lelaki dan perempuan, ade accessories macam rantai, brooch untuk kebaya, tiara gold, keris, payung, lace glove, sejadah, flowergirl dress, fabric, lace arghhh banyak lagi lah. Dan yang menarik nye, barang-barang yang die jual boleh tahan murahnye sebab ade yang second hand punye barang. So, korang ape lagi? Jom check it out~

Facebook: Busana Pengantin

Blog: Hannah Bridal

*Kebaya jarang tu masih membuat air liur serta air hidung ku meleleh dengan lebih kencang. -___-“

7 thoughts on “18. Kain Sampin Nikah Murah – Busana Pengantin

  1. Pingback: 26. Sampin Nikah Dah Ada!! – Busana Pengantin | Misi Kahwin

Hey babe, komen le.

