24. HoraHorey Filmmaker – Cinematography

Dah tengok wedding video kat atas? Kalau belum, cube tengok kejap. Kalau dah tengok, ape opinion korang pasal mutu video yang dieorang buat ni? Oh, by the way, yang buat video ni name nye HoraHorey Filmmaker. Menarik? Beremosi? Lagu dan video kene ke tak?

Ok lah, ni aku ak bagitawu aku punye opinion untuk kerja dieorang ni. Aku dah tengok separuh daripada video wedding yang dieorang buat. Dan kesemua separuh yang aku tengok tu adalah yang latest ones, bukan lama-lama punye video. Bagi aku, dieorang punye kualiti video:

  • Pemilihan lagu
    • Ada lagu-lagu yang dieorang pilih sedap dan ade jugak lagu-lagu yang tak best. Tang lagu aku tak sure sama ada dieorang HoraHorey yang pilih ataupun pilihan customer. Kalau ikutkan quotation, lagu atas pilihan customer.
  • Kesinambungan antara video dan lagu
    • Kebanyakan video dieorang aku tengok, lagu tak kena dengan video. So, nampak macam spoil gile.
  • Emosi
    • Aku tak dapat rasa emosi yang nak ditonjolkan pada hari perkahwinan tu. Feeling sedih, feeling happy, feeling terharu. Semue tu tak berape nak rase kalau tengok video dieorang.
  • Pemilihan moment
    • Ape yang aku observe dieorang punye video ni, kadang-kadang suke ambil moment yang tak penting. Moment-moment yang aku rase tak perlu dalam video kahwin customer pun ada. Orang lalu lalang menyemak, orang potong sayur?? Adoi.
  • Sound effect
    • Sedikit spoil jugak tang sound dalam video tu. Kadang-kadang ade scene dalam video tu, dieorang buat sound effect orang bercakap yang tak penting, yang tak dek special effect pun dalam penceritaan video.
  • Sound track
    • Dalam banyak-banyak video yang aku tengok, ade satu video tu awal-awal okay je, tapi bile dah hujung-hujung 3/4 daripada video, tibe-tibe volume naik then turun semule. And I was like, whaaaattt???? I don’t like it.
  • Repeated scene
    • Hah, kantoi dekat satu video (aku tak ingat dah video mane satu) dieorang gune scene yang same, ulang 2 kali. Why oh why. This is so wrong. Ini bukan filem hindustan nak flashback 2 3 kali. Duhhh~
  • Tak konsisten
    • Ade satu video, dieorang capture waktu sarung cincin. Sekejap fokus dekat tangan, sekejap fokus dekat muke lepas tu fokus balik dekat tangan. Why? Why? Serabut sangat.

HoraHorey Filmmaker

Itu lah serba sedikit pendapat aku pasal hasil kerja dieorang ni. Mungkin sebab aku dah awal-awal nampak hasil kerja PelangiPutih Film yang gile best tu, so standard yang aku letak sangat tinggi. Aku tak kate aku tak kan ambil HoraHorey Filmmaker untuk jadi videographer aku kalau dah sesak sangat, tapi I would leave them as the last choice. Aku ade mintak quotation daripada dieorang, so this is what I get.

Price: RM2500

– 1 Professional Videographer
– 2 days 2 Event
– If for Engagement/ Solemnization Shooting coverage – max 5 hours (include FREE make up Shooting and FREE 30 minutes – outdoor same day)
If for Reception Shooting Coverage – max 7 hours (include FREE make up Shooting and FREE 30 minutes – outdoor
same day)
– All Professional DSLR Video equipments
● Slider
● Monopod
● Tripod
● Audio recorder
– No video amendments/change of song in this package Output
● 2 edited highlights video
● Video duration – (3-5 minutes)
● Data file .mov
● How to get the highlight video and the raw file? – Come to our studio and copy the video using pen drive /hardisk /laptop/note book
FREE – All Raw Files/Video Source files
FREE – Song Selection(You MUST email us before your wedding day)
FREE – Transportation fee

Additional Charges
Add 1 professional videographer = RM800
Add 1 time video amendments/change song = RM700
Add 1 DVD Copy(DVD play format) = RM250
Add 2 DVD Copies = RM350
* If you want our standard wedding package please let us know. We will send it to you.

 

So, kalau korang maca berminat dengan HoraHorey Filmmaker, boleh mintak quotation dengan dieorang sebab dekat aku walaupun dieorang letak “FREE – Transportation fee” pada surat quotation, tapi dekat email aku dieorang ade tambah:

Extra charges for 1) transportation fee + toll  ( RM 344.00)

                                     2) 1 videographer (RM 800).

Oh, anyway, dieorang tengah ade promotion sekarang. 1 event untuk RM1299 (Solemnization/Reception/Engagement) dan RM1000 sahaja untuk Save The Date video. Jom check them out~

Facebook: HoraHorey Filmmaker

Vimeo: HoraHorey Filmmaker

YouTube: HoraHorey 

Website: HoraHorey Filmmaker

7 thoughts on “24. HoraHorey Filmmaker – Cinematography

  1. boleh tahan la video ni.. tak reti nak komen apa. tp menitik jgk airmata tgk..terkenangkan 1 hari nti akan berada dalam situasi tu juga.
    cute pengantin ppuan.🙂

  2. videographer….best gak…bab videography smua ni mmg stiap org taste ye berbeza…🙂 taye photographer pahang ea…alahai…tak terjumpa plak🙂

Hey babe, komen le.

