46. Official Cinematographer – Bonk Production

Ehem. Secara rasminya aku nak cakap aku dah dapat krew cinematography untuk majlis akad nikah aku nanti. Yippie yeay!! Heee. Setelah kecewa tak dapat PelangiPutih Films, akhirnya aku dapat pengganti dieorang. Aku pernah cerita pasal pasal vendor yang aku hire ni dulu. Kalau nak bace pergi dekat sini Bonk Production.

videographer, wedding video, bonk production, video

Sabtu lepas aku dengan tunang pergi jumpa owner Bonk Production ni dekat KFC Seksyen 7 Shah Alam. Tengok-tengok terindu pulak dekat UiTM. Blerghhhh~ Hahahaha. Dieorang ni based in Shah Alam so sesapa yang nak jumpa dieorang, go ahead make an appointment. Bincang apa yang patut dan book dieorang kalau berminat. Tapi date 18 Oktober 2013 aku dah kebas. SorryđŸ˜€

Waktu jumpa tu, owner die perkenalkan diri sebagai Hanis dan die seorang lelaki dan aku dah macam “Hanis?” Hahahha. Aku tahu ada videographer dia nama Hanis dan aku bajet la die perempuan, konon-konon senang sikit bila nak ambil video waktu bersolek. Takde lah segan sangat. Sekali, Hanis ni lelaki. Layan kan je la.

Memandangkan aku dengan tunang ni sangat lah pemalu nya, awal-awal jumpa dengan Hanis, kiteorang blur nak cakap apa. Tapi, nasib baik Hanis ni pun senang nak mesra so takdak la kekok sangat. Lama-lama makin banyak pulak aku dengan tunang tanya itu tanya ini. Sebelum tu, korang usha video dulu kejap.

So, kiteorang pun bincang lah pasal pakej – Aku ambil Pakej Pearl, murah sikit – RM1800 dengan 2 videographer untuk satu event. Boleh tahan lah harga dia. Tahap aku masih mampu. Sikit. Kiteorang bincang sekali konsep video yang macam mana kiteorang nak. Aku pun ceyh, hak pengguna lah kate kan. Terus cakap nak macam ni, tak mau macam tu, make sure ada ni. Semangat tak semangat tak? :p Aku siap kata “Nak macam PelangiPutih!” Hmmm, agak-agak dieorang kecik hati tak. Sorry Hanis~ kekekeke.

So, bila aku dengan tunang dah confident dieorang boleh deliver dengan baik, kiteorang pun ok lah, set! Confirm ambil die. Setel pasal cinematography. Hopefully dapat hasil yang cantik dan menyayat jiwa raga ku. Tunggu dapat hasil nanti baru aku review sama ada Bonk Production worth to be recommended ke tak. So, tunggu aku kahwin bulan 10 and review hasil bulan 11 atau 12. Tapi, kalau rasa tak leh nak tunggu, pergi je usha Facebook dan Vimeo dieorang.

Facebook: Bonk Production

Vimeo: Bonk Production

3 thoughts on “46. Official Cinematographer – Bonk Production

  1. Pingback: 47. Official Photographer – AndaQ Photography | Misi Kahwin

Hey babe, komen le.

