71. Kain Chiffon Murah Untuk Bunga 3D – Nagoya Textile

Baju kahwin korang macam mana eh? Lacey, fully beaded ke jarang-jarang? Aku punya baju kahwin untuk bersanding aku tempah dekat Butik Umairah. Aku buat baju kurung modern plain je. Lepas tu beading dan lace aku tambah sendiri je. Dan dan dan aku planning nak letak bunga 3D atas baju. Nampak sweet sikit.

 3D, bunga DIY, diy, bunga chiffon, bunga manik, bunga chiffon hitam

So, aku beli kain chiffon hitam (sebab tema kahwin aku hitam putih) untuk buat bunga chiffon tu. Murah je kain ni. Aku beli dekat Nagoya Textile. Harga kain ni RM2.50 semeter. Aku beli semeter je. Tak pakai banyak pun untuk buat bunga 3D ni.

3D, bunga DIY, diy, bunga chiffon, bunga manik, bunga chiffon hitam

Banyak tutorial aku cari untuk buat DIY 3D bunga ni. Dalam banyak-banyak tutorial aku paling suka tutorial dari Bunga & Langit. Kemas je die buat. Dan die memang buat untuk jual pun. Bagus dia ni, tak kedekut ilmu even dia sendiri buat dan jual.

3D, bunga DIY, diy, bunga chiffon, bunga manik, bunga chiffon hitam

Ni contoh bunga 3D yang Bunga & Langit buat. Dia ada jual jugak. Kalau korang rasa malas nak diy sendiri dan tak ada masa, korang boleh usha Facebook dia – Kawaii Shop. Ataupun kalau nak tengok tutorial die buat bunga chiffon 3D ni, boleh tengok dekat sini -> Tutorial: Chiffon Pearl Flower.

Hey babe, komen le.

